12 February 2013

Dukun -part 10-




Sesudah maghrib,hashim bergegas keluar menuju ke kerata gen 2 miliknya yang di parkir di bawah pokok rambutan. Dentuman guruh di langit merisaukan hashim. Setelah pintu kereta dibuka,enjin kereta dihidupkan hashim. Lampu kereta menyala serentak dengan ngauman enjinnya.

“Zaki!! cepatlah,dah nak hujan ni”panggil hashim
“cepatlah nak,masuk ke kereta,hari dah nak hujan dah ni”arah rahimah
“ye zaki datang ni yah!”jerit zaki lalu berlari ke arah kereta.

~~~

selesai solat maghrib, zackruddin melangkah ke ruang tamu. Kelihatan rakan serumahnya,Sharif sedang tekun melihat skrin monitor laptop. Zackruddin duduk di kerusi bersebelahan sharif. Mata zackruddin di alihkan ke tv. Siaran berita Buletin Utama menarik perhatiannya

“kau ok ke?”sharfi bersuara tiba-tiba
“ok je,kenapa kau tanya?”soal zackruddin pelik
“yela,mulai esok kau kene jalan jauh untuk ke sekolah.”kata sharif memulakan perbualan
“jalan jauh?tak la jauh.lagipun aku bukannya jalan.aku bawa kereta kan”kata zackruddin
“aku tau,tapi jaraknya macam jauh kan,kau kat pekan,sekolah tu kat kampung”kata sharif
“aku rasa ok je,lagipun kat sini bukannya bandar,mana ada jammed. Kalau bawa kereta tak sampai 20 minit lah”kata zackruddin
“berbanding kat rumah lama kau tu,jalan kaki je dah sampai kan,tak sampai 5 minit”
“memanglah,masalahnya aku nak guna internet,kat rumah tu tak ada coverage.tu yang duduk sini,ada juga coverage walaupun low,kau tanya macam tak suka je aku duduk sini?”
“eh mana ada zack.kalau aku tak suka,takde lah aku terima kau sewa sama kat rumah ni.”
“manalah tau,kalau kau tak biasa dengan aku ke”
“lama-lama nanti biasa lah kan”
“aku harap macam tu la juga”
“isteri kau tak risau kau duduk jauh-jauh dengan dia?yela kan orang perempuan ni leceh sikit”
“tak de la sha,ok je isteri aku.dia pun faham kerja aku macam mana,so dia tak de la nak bising mana pun,malam nanti aku skype lah dengan dia”kata zackruddin lalu berbaring di kerusi panjang itu
“untunglah orang dah kahwin kan”kata sharif
“biasa jela”kata zackruddin

~~~

hujan berterusan lebat. Zaki semakin risau,walaupun ini adalah kali kedua dia datang berubat dengan dukun pak wardi,namun dia masih lagi takut.takut melihat keadaan suram rumah pak wardi,takut dengan bauan kemenyan,takut dengan bunyi-bunyi misteri yang dia sendiri tidak tahu mana datangnya.

“kamu sudah bersedia?”pertanyaan dari dukun pak wardi mengejutkan dia
“dah”jawab zaki gementar
“sekarang aku mau kamu tanggalin kain yang kamu pakey itu”arah pak wardi
zaki melucutkan kain itu di hadapan pak wardi
“sekarang pusing badan kamu dan meniarap di atas kain hitam itu”arah pak wardi sambil memandang kain hitam yang tertebar di atas lantai kayu rumah pak wardi.

Hashim menati anaknya dengan sabar di ruang tamu.air kopi suam yang disediakan oleh dukun pak wardi tidak diminumnya.matanya meliar memandang segenap isi ruang tamu usang rumah dukun pak wardi itu.

“ingat pesanku,jangan kamu bersuara.setan itu ada memerhatikan kamu,jika kamu menjerit,setan itu bakalin masuk ke dalam tubuhmu melalui mulut kamu.ngerti?”tanya pak wardi
“ye pak wardi”jawab zaki terketar-ketar
“sudah,tutup mulut kamu!”arah pak wardi
suasana kembali sunyi,hanya kedengaran bunyi air hujan yang lebat jatuh menghempas atap zink rumah dukun pak wardi. Zaki memejamkan matanya.dadanya berdebar-debar.

Pak wardi memulakan upacara dengan membaca jampi serapah.mata pak wardi tertutup rapat sambil mulutnya tidak henti-henti terkumat-kamit. Mata pak wardi terbeliak secara tiba-tiba dan sernetaknya api lilin tiba-tiba terpadam. Zaki yang perasan lampu linlin terpadam mula mengigil ketakutan.mata zaki dipejamkan semual bila melihat keadaan dalam bilik itu gelap.

Pak wardi menanggalkan jubah hitamnya.badan kekar pak wardi merapati tubuh mulus zaki itu. Senjata milik pak wardi mula gagh mengeras bila melihat habuannya betul-betul di depan mata.pak wardi mula mengurut peha dan punggung zaki. Jari ibu pak wardi mula bermain di bibir lubang keramat milik zaki. Pak wardi mula menguak celahan punggung zaki.dalam kegelapan bilik itu,pak wardi mula menjelirkan lidahnya dan menusuk lidahnya ke lubang keramat zaki itu.

Zaki terkejut.mata zaki terbeliak sebentar.zaki pelik.nafas zaki mula turun naik dengan laju.zaki memejamkan matanya.zaki mengemut-gemut lubangnya tanda sedikit geli dengan apa yang dirasakanya seolah-olah jilatan dan lendiran air liur.zaki kenal benar dengan rasa itu,kerana zaki sendiri pernah berbuat begitu.zaki pernah menjilat gula-gula,dan apa yang dirasakanya sama seperti sesuatu sedang menjilat lubangnya.

Zaki akui sebenarnya zaki seronok melayan rasa jilatan itu,namun zaki takut,memikirkan makhluk apa yang berbuat begitu. Adakah hantu yang merasuknya. Arghh zaki mula ketakutan memikirkannya.

Setelah puas menjilat lubang keramat milik anak teruna itu. Pak wardi mula merams-ramas punggung gebu milik zaki. Geram rasanya bila melihat punggung gebu itu.begitu lembut dan licin. Dukun pak wardi mengulum jari telunjuknya hingga berlendir dengan air liurnya.

“arghh”jerit zaki kesakitan apabila lubangnya di tusuk sesuatu
“aku sudah pesan,diam..kenapa kamu menjerit?”marah pak wardi
“sakit pak”zaki ketakutan
“kamu harus tahan sakitnya.jika akmu betul-betul mahu sembuh!”kata pak wardi
“ye pak saya tahan pak”kata zaki
“sudah,diam.seterusnya kamu harus diam mulai sekarang.jangan bersuara.jika kamu sakit,kamu harus tahan!”kata pak wardi

zaki menghela nafas panjang.bersiap sedia sekiranya perkara tadi terjadi lagi.zaki harus diam.emaknya sudah berpesan agar ikut segala arahan dari pak wardi supaya zaki benar-benar sembuh.

Pak wardi kembali menjilat lubang keramat zaki.semakin rakus jilatannya.lubang itu dirasakan cukup menarik untuk dijilatnya hingga lubang zaki menjadi basah dengan lendiran air liur dari pak wardi. Pak wardi mula mendaki punggung zaki.senjatanya berdenyut-denyut tidak sabar untuk menembusi dan meneroka lubang keramat anak teruna itu.

~~~

Kereta milik zackruddin berhenti di tepi jalan.hujan lebat mengaburi pandangan zackruddin. Zackruddin sedikit bengis dan menyalahkan dirinya kerana tidak membeli kad isian semula ketika pulang dari sekolah pada petang tadi,akibatnya kini zackruddin terpaksa meredah hujan lebat pada malam ini semata-mata ingin membeli kad isian semula.

Jarak antara kereta dan kedai runcit itu agak jauh memandangkan semua tempat parkir sudah dipenuhi kenderaan lain. Zackruddin mencari payung.zackruddin sekali lagi menyalahkan dirinya kerana payung yang ada di dalam keretanya sudah disimpanya di dalam bilik ketika zackruddin memindahkan baranganya ke dalam rumah sewanya.

Hujan masih lebat si luar keretanya. Zackruddin nekad untuk menempuh hujan itu. Zackruddin berlari melintasi jalan dan masuk kedalam kedai itu. Habis basah pakaiannya.baju t shirt putih dan seluar pendek putih itu basah lenjun.

“topup celcom rm50”pinta zackruddin kepada juruwang dikedai itu.

Setelah menyimpan kad isian itu didalam dompetnya.zackruddin mengeluh melihat dirinya dalam keadaan basah lenjun.zackruddin melangkah ke luar kedai.dingin menusuk ke tulangnya.badan zackruddin mengigil kesejukan.

“cikgu pun basah?”zackruddin terkejut bila melihat fitri,anak muridnya mengigil kesejukan.
“ye,kamu ni dari mana?”tanya zackruddin
“baru balik mengaji cikgu”jawab fitri
“apa kamu buat disini?”tanya zackruddin
“saya beli barang dapur ni,emak pesan suruh beli bila habis mengaji tadi”kata fitri melihat zackruddin memeluk susuk tubuh tegapnya.
“habis tu,kamu tunggu siapa ni?”tanya zackruddin
“tunggu hujan berhentilah,baru saya balik nanti”kata fitri lalu memandang bonjolan pada seluar pendek zackruddin.
“hurmm kamu duduk mana?biar cikgu hantar kamu balik rumah.”kata zackruddin
“tak pelah cikgu,saya tunggu hujan berhenti”
“hujan lebat ni,lama kamu kene tunggu nanti.kamu pun dah mengigil dah tu,dah jom cikgu hantar kamu pulang”kata zackruddin lalu menarik tangan fitri.

Zackruddin berlari menarik tangan anak muridnya menuju ke kereta.fitri mengengam erat palstik beg yang berisi barangan dapur supaya tidak tercicir.

“habis basah kereta cikgu”kata fitri
“tak pelah,nanti keringlah”kata zackruddin lalu menghidupkan enjin kereta.
“kenapa?”tanya zackruddin bila fitir memandang wajahnya tanpa henti.

Fitri hanya mengelengkan kepala sambil tersenyum lalu mengalihkan pandangannya ke hadapan.kereta zackruddin mula bergerak perlahan meninggalkan kedai runcit itu.

'cikgu ni handsome sangatlah...besar pula tu' fitri bermonolog sendirian


-bersambung-

5 comments:

  1. ambik kesempatan dgn cikgu plak tuu..
    menyempat kan..
    hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. budak2 zaman skrg bro..mmg advance skrg ni..hehehe

      Delete
  2. hahaha... semakin menarik jalan ceritanya... part 11 khuzai pls... hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. part 11 akan disiarkan tak lama je lagi..tunggu ye huhu

      Delete
    2. tq khuzai... :) btw, dah jelas ker identiti kenalan dimelaka ngan saya?

      Delete