14 February 2013

Dukun -part11-




Hujan masih lebat di luar rumah dukun pak wardi.tiada tanda untuk berhenti.atap zink rumah bergegar akibat hentaman kuat dari hujan lebat yang turun dari langit. Hashim semakin gelisah.lama benar masa yang diambil dukun pak wardi untuk mengubati anaknya itu.

Pak wardi mula berteleku di atas punggung zaki. Pak wardi mula menekan senjatanya ke bawah menuju tepat ke lubang keramat zaki. Hujung tumpul senjata pak wardi di acu-acu ke pintu lubang zaki,seolah-olah senjata pak wardi mencium pintu lubang tersebut. Lendiran air liur dari mulut pak wardi di sapu rata ke arah kepala senjatanya. Pak wardi mula membenamkan senjatanya ke dalam lubang zaki.

“hummphh!”zaki tersentak dan kepalanya terdongak ke langit menahan tusukan tumpul yang keras di lubangnya.

Zaki menekup mulutnya dengan tangan sekuat hatinya,menahan tusukan itu.peluh dingin mula membasahi dahi zaki.

Pak wardi hanya berjaya membenamkan hujung kepala senjatanya.pak wardi begitu syawat bila senjatanya di kemam erat oleh pintu lubang zaki.mata pak wardi terpejam rapat melayan kenikmatan yang dirasakannya itu. Pak wardi meramas bonjolan gebu yang mengunung punggung zaki.pak wardi merapatkan pinggangnya ke arah punggung zaki.perlahan-lahan senjatanya mula tertusuk dan terbenam di dalam lubang keramat itu.

Badan zaki mula mengigil menerima tusukan tumpul senjata yang terbenam di dalam lubangnya,semakin lama semakin dalam.senak dirasakan zaki.zaki mula menangis menahan kesakitan yang luar biasa itu.mulutnya terus di tekupnya bagi tidak mengeluarkan bunyi.zaki takut jika pak wardi akan memarahinya kalau sebarang bunyi yang keluar dari mulutnya.

Pak wardi dapat merasa kemutan dari zaki.pak wardi menarik keluar senjatanya perlahan-lahan.seketika kemudian pak wardi merodoknya kembali.perbuatan itu diulang berkali-kali hingga pak wardi merasakan kemutan dari lubang zaki mulai perlahan.

Bunyi guruh dilangit semakin perlahan,hujan masih lebat namun semakin perlahan. Pak wardi mula berpeluh.kenikmatan yang dirasakannya benar-benar membuatkan pak wardi bertambah teruja. Senjatanya di tarik keluar dari lubang keramat milik zaki itu. Zaki menarik nafas lega.namun kesakitan masih terasa.

Pak wardi menyapu lagi sedikit air liur ke arah kepala senjatanya.senjata kelakiannya mengeras hebat.seperti tidak sabar untuk bertarung lagi. Pak wardi menusuk kembali senjatanya ke dalam lubang zaki.dahi zaki berkerut menahan pedih. Tusukan dan tujahan dilakukan dengan agak laju dan pantas dari tadi. Nafas pak wardi mula kencang.peluh keringatnya mengalir keluar membasahi dahi dan dadanya.
                                     ~                                            ~

“terima kasih ye cikgu,tolong hantar anak saya ni,risau saya dibuatnya tadi”kata latifah
“ye cikgu terima kasih ye hantar saya”kata fitri
“tak ade apela sgt mak cik”kata zackruddin
“basah kuyup saya tengok cikgu ni,cikgu jemputlah masuk dulu,tukar baju dulu ke”jemput latifah
“tak pela makcik”zackruddin malu
“marilah cikgu”fitri menarik tangan zackruddin masuk ke dalam rumah.

“cikgu tukarlah pakaian dulu,saya buatkan kopi ye”kata latifah

zackruddin mengikut fitri masuk ke dalam bilik abang fitri yang kini sedang belajar di institusi awam di utara tanah air.

“ini baju abang saya cikgu,cikgu pakailah.kain pelikat pun ada”kata fitri ketika membuka almari pakaian abangnya
“terima kasih”jawab zackruddin lalu menanggalkan baju t-shirt
“err fitri,boleh keluar kejap tak?saya nak tukar baju lah”kata zackruddin
“oh ok”kata fitri lalu berhenti memandang tubuh sasa guru kelasnya.

Zackruddin kemudiannya berjalan keluar ke ruang tamu.latifah sedang menuang air the panas ke dalam cawan.

“jemput minum cikgu”kata seorang lelaki yang bermisai sambil bersalaman dengan zackruddin
“terima kasih”jawab zackruddin
“anak saya cakap,cikgu ni guru kelas dia yang baharu”kata lelaki itu
“ye saya,abang ni bapa kepada fitri ke?”tanya zackruddin
“ye cikgu,saya bapanya si fitri.nama saya rushdi,dengar cerita cikgu ni dari bandar ye?”tanya rushdi
“ye,saya dipindahkan oleh kementerian untuk mengajar disini”jawb zackruddin.

 ~                            ~                                 ~


penutup tempayan dibuka pak wardi. Pak wardi mengarahkan zaki untuk mencangkung di dalam bilik air itu.  Pak wardi menceduk air tempayan yang berisi bunga-bunga segar dengan gayung lalu menjirus ke badan zaki.  Badan zaki yang bogel mengeletar kesejukan bila dijirus dengan air dari tempayan itu.

Pak wardi memandikan zaki.badan zaki digosoknya dengan bunga-bunga dari tempayan itu. Ketika pak wardi mencuci lubang punggung zaki, pak wardi dapat rasakan lubang zaki itu sedikit membengkak. Zaki sedikit terkejut bila lubangnya disentuh oleh pak wardi. Tapi zaki hanya membiarkan. Zaki sebenarnya keletihan.kesakitan ketika berubat tadi masih dirasakannya.

“bagaimana anak saya ni pak wardi?adakah sudah pulih sepenuhnya?”tanya hashim sejurus melihat pak wardi dan zaki berjalan ke ruang tamu
“buat masa sekarang anak kamu baik-baik saja.namun aku harus berjumpa dengannya lagi dalam tempoh 7 hari lagi untuk memastikan anak kamu benar-benar bebas dari ganguan syaitan itu.”kata pak wardi lalu mencapai rokok kreteknya
“ayah zaki sakitlah”zaki merungut
“sakit sangat ke?”tanya hashim
“ye yah..”zaki takut melihat air muka pak wardi seolah-olah bengis bila zaki mengadu kepada ayahnya
“biasa ja,lama-lama nanti eloklah anak kamu ni”jawab pak wardi sambil tersenyum
“hurmm yelah zaki,berubat untuk baik,mestilah sakit kan.baiklah pak wardi saya beransur dulu ye”kata hashim lalu bersalaman dengan pak wardi

zaki turut bersalaman dengan pak wardi,namun zaki sedikit takut melihat pak wardi.zaki benar-benar takut kini dengan pak wardi.kesakitan yang dirasakannya belum hilang lagi.zaki binggung memikirkan apa yang dilakukan pak wardi kepadanya hingga zaki merasa begitu sakit di duburnya.

hujan lebat mulai renyai,zackruddin melihat jam di dinding rumah hampir tepat pukul 10 malam. Dia sudah lewat.zackruddin sudah berjanji untuk online di laman sembang bagi berbual dengan isterinya.

“dah makin lewat ni,saya beransur dululah bang”kata zackruddin kepada rushdi
memang seronok dia berborak dengan rushdi hingga tidak sedar waktu berlalu begitu pantas.pelbagai topik dikupas mereka.
“dah nak balik ke?”tanya rushdi
“yela bang,dah lewat ni,saya pun ada kerja sikit kat rumah tu.esok saya nak mengajar lagi.takut lewat pula bangun nanti”kata zackruddin
“baiklah kalau begitu,latifah!”panggil rushdi
“ye bang”jawab latifah sayup dari dapur
“ini cikgu ni dah nak balik ni”kata rushdi
“ini dia cikgu,pakaian cikgu yang basah tadi sudah saya bungkuskan di dalam plastik beg ni”kata latifah
“eh buat susah-susah jela kakak ni,saya baru nak salin pakaian ni”kata zackruddin
“kan masih basah ni lagi cikgu,cikgu pakai la baju ni je.nanti esok lusa cikgu boleh pulangkannya semula”kata rushdi


-bersambung-

6 comments:

  1. msti ada niat tersimpan bila cikgu nk tukar baju..
    haha

    ReplyDelete
  2. Interesting!... Semakin best... Keep up yr good work! Khuzai... Part 12 jgn lama sgt eah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanx bro..x lama..akan tersiar juga nanti

      Delete
    2. khabarnya part 12 up malam ni... sy sedang tunggu nie... huhu

      Delete
  3. ade kah nanti anak murid "terambil" seluar dalam guru....

    ReplyDelete