02 September 2013

Tentang Rasa - Part 23:Tentang Fakhri -



Tentang Rasa -Part 23:Tentang Fakhri-


Pagi yang indah buat Fakhri. Usai melakukan rutin senamannya, Fakhri berlalu ke kamar mandi untuk membersihkan dan menyegarkan badan. Sudah 5 hari pekerja-pekerjanya meninggalkan rumahnya dan pulang semula ke kampus. Sudah pasti hatinya merindui salah seorang pekerjanya yang selama ni diminatinya. Pancuran air terus membasahi tubuh lelaki itu.

Walaupun perasaannya itu ditolak mentah-mentah oleh Sufian tapi masih jauh dihatinya perasaan itu tidak hilang begitu sahaja. Masih terpahat nama Sufian dan sisa-sisa ingatannya mengenai cumbuannya dengan lelaki itu. Fakhri tidak mudah untuk jatuh hati, dan Fakhri juga tidak mudah untuk melupakan rasa cintanya.

Jam tepat menunjukkan waktu 2 petang. Seperti biasa Fakhri akan ke pasar raya untuk mendapatkan bekalan untuknya berniaga burger pada malam ini. Menu tambahan seperti sate tidak ada lagi. Fakhri tidak cukup tangan untuk memanggang sate dan membuat burger dalam satu-satu masa. Sejak ketiadaan Zharif dan Sufian menu sate sudah dikeluarkan perniagaannya.

Selepas pulang dari pasar raya Fakhri mula sibuk menyediakan persiapan untuk berniaga. Fakhri benar-benar merasakan kesunyian. Rumahnya tidak semeriah saat dua orang pekerjanya tinggal bersama dengannya.

“Bro,burger ayam special tiga bungkus. Paan kau nak apa?”tanya Amirah
“tak nak lah”Sufian mengelengkan kepala
“cepatlah,aku payung ni”kata Amirah
“aku tak nakla”kata Sufian sedikit tinggi
Fakhri hanya memerhatikan perbualan mereka yang sedang berdiri tidak jauh dari meja tempat Fakhri memasak daging burger.
“ok bro, ayam special tiga, daging special satu”Amirah membuat pesanan. Sufian mengeluh dan bebola matanya berputar.
“ok 3 minit lagi siap k”kata Fakhri

mengimbau saat pertama kali Fakhri melihat Sufian,hatinya sudah terdetik kembali untuk meminati kaum Adam. Entah mengapa jauh disudut hati Fakhri yang imej wajah Sufian yang tidak bersemangat ketika Amirah membuat pesanan padanya lekat dihatinya. Wajah seorang lelaki yang biasa tapi mempunyai daya tarikan buat Fakhri.

Fakhri tahu itu hanya khayalan nafsu semata-mata. Namun khayalan itulah yang membuatkan Fakhri jatuh hati pada Sufian pada pertama kalinya. Sejak pertemuan itu, dalam diam Fakhri mengharap agar ketemu dengan Sufian lagi. Fakhri sedar bahawa harapannya itu tidak mungkin akan menjadi kenyataan. Peluang untuk berjumpa dengan Sufian adalah rendah, bahkan Fakhri sendiri tidak pernah berjumpa dengan Sufian sebelum ini. Wajah Sufian tidak pernah dilihat sebelum ini. Nyata Sufian bukanlah orang yang berasal dari kawasan sini.

Senja itu Fakhri mula memulakan perniagaannya. Setelah selesai mengatur susun meja dan kerusi, Fakhri memanaskan tempat memasak burger. Fakhri duduk dibangku lalu menyalakan api pemetik lampu. Asap rokok dihembuskan. Fakhri menanti pelangan pertama yang akan berkunjung ke gerainya.

“beli apa bro?”tegur Sufian ke arah lelaki itu.
“beli barang dapur sikit”kata lelaki itu
“malam tadi tak jual burger ke?”tanya Sufian
“tak, malam tadi memang aku tutup kedai. Tiap-tiap malam jumaat memang aku tutup kedai”kata Fakhri
“oh patutlah malam tadi tutup. Tak dapat nak makan burger malam tadi. Rupanya penjualnya tak buka kedai, mesti penatkan malam tadi hehehe”Sufian tertawa kecil.
“banyaklah kau,aku belum kahwin lagi lah. Malam tadi aku sibuk baca Yasin kat rumahlah, malam ni kalau nak burger, datanglah beli. Aku buka gerai pukul 8 malam nanti”kata Fakhri
“oh belum kahwin,patutlah berniaga seorang je”kata Fakhri
“yela, aku berniaga burger seorang je. Kenapa tanya? Kau nak kerja ke dengan aku?”tanya Fakhri sambil tersenyum kearah Sufian.

“hahaha ke situ pula. Berminat tu memang berminat juga cuma aku tak pandai buat kerja-kerja macam tu”jawab Sufian
“kerja tu tak perlukan apa-apa kemahiranlah”
“tapi aku tak pandai nak masak burger”Sufian memberi alasan.
“kau tak payah masak, cuma setakat bungkus burger je. Simple je bro”jelas Fakhri
“ermm nantilah. Aku cuba cari masa nanti. Kalau aku dah confirm, aku beritahu kau”kata Sufian
“hmm ok kalau macam tu. Kau tahu kan mana nak cari aku nanti”
“ok bro, terima kasih. Aku gerak dulu.”kata Sufian lalu ke kaunter pembayaran.

Fakhri tidak menyangka dapat berjumpa dengan Sufian sekali lagi. Entah mengapa sekali lagi jantungnya berdegup kencang bila berhadapan dan berbicara dengan Sufian. Disaat hatinya mengatakan ini adalah jodoh mereka,tapi minda Fakhri mengingati dirinya bahawa Sufian tidak mungkin bernaluri sepertinya. Sufian sudah pasti seperti lelaki normal yang lain yang tidak mungkin meminati orang seperti Fakhri. Lagipun kehadiran Firdaus kembali kedalam hati Fakhri sedikit sebanyak menghalang perasaan Fakhri pada Sufian.

Waktu menjelang pukul 10 malam. Pelangan yang hadir ke gerai Fakhri mulai ramai. Fakhri mula bekerja dengan tekun dan pantas bagi mengelak perasaan tidak senang pelangan pada servis Fakhri. Fakhri bekerja seorang diri sahaja. Jika tadi ada rakan merempit yang membantunya tapi kini hanya Fakhri berseorangan melayan pelangan-pelangan yang berkunjung. Sesekali Fakhri teringat akan Firdaus yang pernah membantunya.

“terima kasih sebab sudi tolong aku malam ni”kata Fakhri sambil memasak daging burger.
“apalah sangat. Aku kan pakwe kau, mesti lah kene tolong kekasihkan”kata Firdaus sambil membungkus daging burger dengan kertas pembungkus.
“wei..agak-agaklah cakap tu. Dengar orang nanti, jatuh lak reputasi aku tau”kata Fakhri lalu tertawa kecil.
Firdaus hanya memandang Fakhri sambil tersenyum.Sesekali mata Fakhri melirik ke arah Sufian yang duduk berseorangan di meja. Fakhri sedang menyiapkan burger yang dipesan oleh Sufian.

Tidak lama kemudian muncul kelibat Adriana dan Amirah berjalan menghampiri meja Sufian. Amirah tersenyum riang melihat sahabat lelakinya itu. Adriana duduk di hadapan Sufian. Amirah pergi ke gerai burger Fakhri untuk membuat pesanan.

“bang nak order burger boleh?”tanya Amirah ke arah Fakhri.
“duduk kat meja dengan mamat tu ke?”tanya Fakhri
“ye”jawab Amirah
“mamat tu dah order kan tadi. Dah nak siap dah pun burger ni”kata Fakhri
“oh yeke? Kalau macam tu, saya ambil air ni lepas tu kira sekali lah nanti”kata Amirah sambil menunjukkan tin minuman yang dipilihnya.
“ok”kata Fakhri.

Memang susah untuk Fakhri buang sekelumit rasa yang dipendam hatinya. Walaupun Firdaus iaitu kekasihnya sedang berdiri bekerja disampingnya, Fakhri tetap tidak dapat mengelak dari memandang Sufian walaupun sibuk macam mana pun dia. Firdaus sememangnya tidak dapat merasai kelainan pada Fakhri pada masa itu kerana tiada yang aneh tentang Fakhri. Memang benar, Firdaus bukanlah kekasih untuk Fakhri kerana tidak dapat menyelami perasaan sebenar Fakhri yang sebenarnya tersembunyi rasa istimewa pada Sufian.

“aku pergi hantar burger ni kat meja tu dulu”kata Fakhri
“ok”jawab Firdaus
“guys please! Cukup-cukuplah! Jangan sibuk hal aku boleh tak?!”marah Amirah
“ini untuk kebaikan kau juga”kata Sufian
“kebaikan aku adalah kau jangan masuk campur urusan aku!!”tengking Amirah lalu berjalan meninggalkan Sufian dan Adriana. Beberapa pelangan di situ terpinga-pinga. Fakhri meletakkan semula burger yang siap untuk dihidangkan ke meja Sufian.

Fakhri tergamam melihat reaksi Amirah. Wajah Fakhri mula mencerminkan kerisauan dan kegusaran. Fakhri pelik melihat pelangannya itu seolah-olah sedang bertengkar. Sufian sempat menoleh ke arah Fakhri buat seketika sebelum mengikut Adriana mengejar Amirah. Fakhri benar-benar kaget.

“Keli, kenapa dengan dia orang?”tanya Firdaus
Fakhri tidak menjawab
“Keli?!”
“entah”jawab Fakhri tanpa memandang Firdaus
“hey, dah la.biarkan dia orang. Banyak lagi burger nak masak ni”Firdaus menarik bahu Fakhri.

Walaupun tangan Fakhri sedang memasak daging burger namun matanya tetap memandang ke arah Sufian yang sedang berdiri tidak jauh dari pertengkaran Adriana dan Amirah. Fakhri seolah-olah mengambil berat terhadap Sufian. Fakhri tidak tenang melihat kejadian itu.

“Keli? Kau ok tak?”tanya Firdaus
“hah? Oh ok”jawab Fakhri
“jangan pedulikan dia orang la, pedulikan burger yang kau masak tu, jangan sampai hanggus pula daging tu”tegas Firdaus.

Menjelang pukul 12 tengah malam, pelangan mula berkurangan. Bekalan Fakhri juga sudah hampir habis. Bermula dari pukul 9malam hingga ke 11 malam, banyak burger yang terjual. Fakhri duduk di bangku setelah melihat segala pesanan dari pelangannya siap. Fakhri mencapai kotak rokok.

“bang, burger daging special tak nak bawang”pesan Sufian kepada Firdaus
“makan ke bungkus?”tanya Firdaus yang mengambil pesanan Sufian
Fakhri terhenti dari memotong timun bila melihat Sufian berkunjung ke gerainya.
“makan, kira dengan air ni sekali k”kata Sufian lalu mengambil tin minuman kacang soya.

Sufian duduk disebuah meja yang tidak jauh di belakang gerai burger itu. Sufian hanya memandang Firdaus dan Fakhri yang sedang sibuk melayan dan menyiapkan pesanan pelangan yang datang di situ.

“budak tu order apa tadi?..kejap, burger daging special tanpa bawang kan?”teka Fakhri sambil tersenyum
“ye..kenapa? Eh mana kau tau?”tanya Firdaus sambil membungkus burger.
“oh..err budak tu selalu makan kat sini,dia selalu order yang sama je”jawab Fakhri.
Fakhri sempat menoleh ke arah Sufian yang kelihatan sungul dan monyok ketika menyiapkan pesanan dari Sufian.
“nah burger yang kau pesan tadi”kata Fakhri ketika menghulurkan sepiring burger daging special kepada Sufian.
“terima kasih”kata Sufian sambil melihat Fakhri duduk di kerusi di mejanya.
“seorang je malam ni, mana awek-awek lain yang datang dengan kau semalam?”Fakhri bertanya
“masing-masing sibuk bro”kata Sufian
“semalam aku tengok macam ada krisis je”tanya Fakhri
Sufian menundukkan mukanya.
“sorry lah aku tak patut masuk campur hal kau orang”kata Fakhri
“bukan macam tu bro. Semalam ibu kawan aku tu meninggal. Dia ada krisis sikit dengan arwah ibu dia, puas gak kami pujuk dia ssemalam. Akhirnya dia sempat juga berjumpa arwah ibu dia sebelum arwah ibu dia menutup mata”kata Sufian.
Fakhri terkaku buat seketika bila mendegar kata-kata Sufian. Buat sejenak, Fakhri mengimbau saat dia berdepan dengan kematian ibubapanya.
“baguslah. Akhirnya sempat juga dia meminta ampun dan maaf. Dapat juga dia hidu bau syurga. Jangan jadi macam aku sudahlah”kata Fakhri lalu meninggalkan Sufian dalam kebingungan.

Fakhri merenung dalam-dalam gerai burger yang diwarisi dari arwah ayahnya. Fakhri menjadi sayu bila mengenangkan kenangan lama ketika bersama arwah kedua ibubapanya. Peristiwa pada malam Sufian bercerita tentang apa yang terjadi pada keluarga Amirah membangkitkan kembali rasa rindu Fakhri terhadap ibubapanya.

Fakhri berdiri bila terdapat pelangan menghampiri gerainya. Hanya kurang 15 minit Fakhri dapat berehat,umpama menghela nafas panjang. Fakhri tetap tersenyum menerima kedatangan pelangannya. Rezeki bukan mudah untuk dicari. Jika rezeki datang,jangan dibiarkan sahaja.

“kau dah cakap kat firdaus ke kita singah beli burger ni?”kata gadis mulus itu.
“aku dah cakap dah kat dia. Dia tak kisah”jawab rakan gadis tersebut.

Air muka Fakhri berubah sedikit bila mendengar nama 'Firdaus' dari pelangannya yang sedang berbual itu. Entah mengapa memori kenangan lamanya terhadap lelaki itu menjengah kembali. Hati Fakhri sememangnya benci dengan nama tersebut. Hanya yang pahit sahaja kenangan yang ada untuk Fakhri ingat tentang lelaki itu.

“aku nak ke Johor petang ni, ada urusan keluarga. Emak aku minta aku hantarkan dia ke sana pada hari ini juga”kata-kata Firdaus berjaya menghilangkan rasa mengantuk Fakhri. Fakhri mengangkat kepalanya lalu memandang muka Firdaus.
“berapa lama kau disana?”tanya Fakhri
“mungkin 2 atau 3 hari”jawab Firdaus
Fakhri terdiam. Fakhri tidak tahu apa lagi pertanyaan yang ingin di ajukan kepada Firdaus.
“aku tak lama disana”kata Firdaus lalu cuba menguncup bibir Fakhri
Fakhri mengelak
“aku belum berus gigi”kata Fakhri
“kau ok tak?”tanya Firdaus memeluk bahu Fakhri
Fakhri mengangukkan kepalanya sambil menyisir rambutnya kebelakang.
“tak lama lah aku pergi, aku janji aku akan kembali nanti.”
“aku takut perkara lama berulang kembali”
“tak. Hanya 3 hari bukan 3 tahun. Aku janji kali ini bukan seperti kes Pulau Pinang.”Firdaus membuat janji.

Selepas pemergian Firdaus ke Johor, Fakhri sedikit sunyi. Bayangkanlah, Fakhri hanya baru menyemai Cintanya semula kepada Firdaus tapi Firdaus sudah pun meninggalkannya semula. Hati Fakhri menjadi kosong kini. Namun, masih ada sekelumit rasa cinta pada Sufian bukannya pada Firdaus. Setiap kali kehadiran Sufian kegerai Fakhri, wajah Fakhri mula berseri-seri. Memang tidak dapat dikawal rasa suka,minat dan cintanya pada Sufian hingga jelas terpancar diwajahnya ketika itu.

“bro, seorang je ke? Mana kawan bro lagi seorang tu, yang handsome tu?”tanya Amirah
“dia sibuk. Ada hal la. Kenapa tanya? Berminat ke?”tanya Fakhri sambil mengukirkan senyuman.
“tanya je. Kesian pula tengok abang jaga gerai seorang-seorang ni”Amirah mudah ramah kepada Fakhri
“nak buat macam mana, tiada siapa yang sudi bekerja dengan saya”kata Fakhri sambil menerbalikan bun burger itu.
“ada je, ni kawan saya ni”jerit Amirah lalu menepuk bahu Sufian yang dari tadi senyap
“eh minah ni”Sufian mengosok lengan yang dipukul Amirah
“hahaha budak jambu macam dia mana sesuai kerja macam ni”kata Fakhri memandang wajah Sufian.
“alah, abang pun jambu juga kan. Dia ni mengada-gada je lebih”kata Amirah. Muka Sufian masam mencuka. Fakhri hanya membalas pujian Amirah itu dengan senyuman.

Fakhri berjalan ke meja Sufian dan Amirah sambil membawa dua piring yang berisi burger.
“ok ini dia hidangan terlazat buat anda”kata Fakhri ketika menghidangkan burger-burger itu.
“lazat ke ni bro?”tanya Amirah
“eh mestilah. Tengoklah siapa yang masak”kata Fakhri bergurau.
“jemput makan bro”perlawa Sufian.
“tak pe, makanlah”kata Fakhri
“brother ni kan taukey burger. Hari-hari dia makan burger. Kau tak perlu nak jemput-jemput”kata Amirah.
“betul tu.”kata Fakhri
“ Bro boleh bawakan air kacang soya tak?”tanya Sufian
“saya air iced lemon tea ye”sampuk Amirah
“ok itu je ke?”tanya Fakhri
“Paan”tegur seorang lelaki di belakang Fakhri
Sufian terkejut. Sufian berdiri. Fakhri menoleh ke belakang. Amirah tersenyum melihat lelaki itu.
“Zharif..”terpacul nama kekasih hatinya dari bibir Sufian itu.

Kehadiran seorang jejaka yang sebaya dengan Sufian membuatkan hati Fakhri berdebar risau. Fakhri lagi hairan melihat perlakuan lelaki itu dan Sufian yang bersembang dengan penuh intim sekali. Tidak timbul rasa cemburu dihati Fakhri bila melihat lelaki itu berdamping dengan lelaki yang diminatinya, cuma timbul persoalan dibenak fikirannya, adakah apa yang diharapnya benar tentang Sufian.

Mata Fakhri sedikit terbeliak melihat perlakuan kedua orang lelaki itu. Amirah tergamam melihat aksi spontan pasangan kekasih itu. Amirah mengelabah apabila melihat reaksi kaget dari Fakhri yang melihat lelaki itu memeluk Sufian.

“bro, ada orang nak beli burger!”kata Amirah bagi mengalihkan perhatian Fakhri
“apa?”tanya Fakhri
“ada orang nak beli burger”kata Amirah lalu menuding jari ke arah budak lelaki yang berdiri di hadapan gerai Fakhri.
“oh ok”jawab Fakhri lalu berdiri lalu berjalan ke arah gerainya. Fakhri sempat menoleh ke arah pasangan kekasih itu.

Sejak dari peristiwa malam itu, Fakhri yakin benar bahawa lelaki yang diminatinya itu adalah bernaluri sepertinya. Lelaki yang hadir pada malam itu mungkin kekasih Sufian. Pelukan mesra mereka berdua menyakinkan Fakhri bahawa mereka itu adalah pasangan kekasih.

Fakhri tahu dirinya berdepan dengan kepayahan untuknya rapat dengan Sufian. Walaupun jauh dari perasaannya memberontak untuknya rapat dan berdamping dengan Sufian setelah melihat sendiri sifat sebenar Sufian yang bernaluri sepertinya. Mungkin Fakhri tidak akan berjaya, tapi Fakhri tetap memendam rasa terhadap Sufian dan berharap satu hari nanti Sufian akan menjadi miliknya. Fakhri benar-benar sudah jatuh cinta kepada lelaki itu.

Waktu menghampiri pukul 2 pagi. Fakhri kembali terduduk di kerusi setelah menyiapkan pesanan dari pelangannya. Perniagaannya pada malam itu berjalan lancar, keuntungan mungkin berlipat kali ganda dari semalam yang hujan turun pada sebelah malam. Fakhri mengeluarkan telefon bimbitnya. Wajah-wajah Sufian yang tersimpan dalam telefonnya, ditatapnya. Fakhri selalu mengambil gambar Sufian secara senyap-senyap. Kini gambar itulah yang menjadi pengubat rindunya.

“aku dan Zhaf dah lama bercinta bro. Aku sayangkan dia. Aku cintakan dia. Aku rasa kau boleh nampak itu semua. Kenapa kau rasa kau boleh dapatkan aku disaat aku mencintai orang lain? Tidakkah kau tahu bahawa aku sebenarnya hanya setia pada Zharif?”soal Sufian
“aku tak nak rampas kau dari dia. Tapi aku hanya ingin katakan bahawa aku benar-benar sayang pada kau. Aku takut nak mengaku aku cinta pada kau sebab aku tahu cinta aku tidak berbalas. Paan, maafkan aku sebab beritahu kau semua ini. Maafkan aku sebab mencium bibir kau tadi dan malam semalam. Jangan kau benci kat aku sudahlah”kata Fakhri.
“aku maafkan kau. Tapi aku rasa elok kau lupakan perasaan kau pada aku. Sebab hati aku dah terkunci untuk Zharif sahaja. Ok la bro, aku masuk tidur dulu”kata sufian lalu berdiri dan berjalan masuk ke dalam rumah. Fakhri hanya diam. Cuba memujuk matanya supaya jangan berair.

Fakhri tidak mudah mengalah. Walaupun Fakhri tahu Sufian tidak akan mudah jatuh cinta kepadanya. Sufian benar-benar setia pada Zharif. Fakhri tahu memang sukar untuk mendapatkan balasan cinta dari Sufian. Walaupun Fakhri lega meluahkan rasanya terhadap Sufian tapi jiwanya kosong jika Sufian bukan menjadi miliknya.

“itu bukan masalah aku. Itu masalah kau. Segalanya berpunca dari kau. Bukan dari aku. Aku hadir dalam hidup kau sebagai sahabat dan tidak lebih dari itu. Tolonglah faham Fakhri! Itu hakikatnya. Kau kena belajar untuk menerima hakikat ini”kata Sufian
“kau fikir mudah untuk aku buang hati aku? Dalam hati ini bukan untuk aku seorang sahaja. Tapi nama kau sebenarnya dah lama terpahat kat dalam hati ni Paan. Samada kau suka atau tidak, tapi itu adalah hakikatnya.”
“dan hakikat yang sama adalah aku bukan milik kau. Kau sendiri yang memahat nama aku dalam hati kau. Bukannya aku. Bukan aku seorang sahaja yang hadir dalam hidup kau. Tapi aku hadir bersama dengan kekasihku, iaitu Zhaf dan samada kau suka atau tidak, kau kena terima hakikat yang sebenarnya tentang itu.”
“kenapa kau tak nampak baiknya aku ni Paan? Kenapa kau selalu menidakkan rasa aku kepada kau?” Fakhri bertanya.
“kau dah jauh bro..terlalu jauh. Aku tak tahu macam mana lagi nak explain benda ni kat kau. Sama ada kau terima atau tidak keputusannya tetap sama. Kau dan aku mungkin tidak akan bersama. Bukan hanya sekarang, tapi mungkin sampai bila-bila!”Sufian merenung tepat ke mata Fakhri.

Memang susah untuk lembutkan hati Suifan. Fakhri sudah tegaskan pada Sufian, perasaannya tidak boleh dinafikan lagi. Fakhri benar-benar menginginkan Sufian. Fakhri seorang yang berterus-terang. Bahkan Fakhri merasakan hanya dirinya yang berhak berada dihati Sufian. Fakhri mencintai Sufian seikhlas hatinya.

“aku dah lama dapat rasa yang kau ni gay dan bukan itu sahaja yang Paan beritahu aku”kata Zharif.
Hujan mulai lebat.angin dingin bertiup tanpa henti.
“jadi kau nak buat apa kat aku?”tanya Fakhri.
Zharif tidak bersuara. Hanya melihat ke kawasan luar rumah yang suram disirami hujan lebat.
“aku tak kisah kalau kau nak marah aku ke nak belasah aku ke atau apa sahaja. Sebagai kekasih Paan, kau ada hak untuk buat perkara itu”kata Fakhri
“tapi itu bukan cara yang terbaik nak selesaikan masalah. Dan bagi aku perkara tersebut tidak menjadi masalah buat aku. Lagipun niat aku tidak ada bezanya dengan niat kau kepada Paan”kata Zharif.
“aku harap apa yang kau sedang buat sekarang ni adalah perkara yang baik”kata Fakhri.
Zharif hanya mendiamkan diri.

Berbanding dengan Zharif. Fakhri merasakan Zharif hanya mempermainkan Sufian. Tindak-tanduk Zharif dalam berpura-pura mencintai Sufian sudah dapat dijangkakannya. Namun Fakhri tidak tergamak untuk mengkhiati janjinya dengan Zharif.

bro burger ayam satu”pesanan dari pelangan yang tiba-tiba mucul di depan gerai Fakhri buatkan Fakhri terjaga dari angannya.
“ok kejap, nak potong timun sikit”kata Fakhri kepada seorang lelaki yang berusia awal 20an.
“abang seorang je ke yang berniaga?”tanya lelaki itu
“ye”jawab Fakhri
“tak penat ke? Sejak kelmarin lagi saya tengok abang seorang je yang handle. Business abang memang kencang tapi boleh bengkok la kalau seorang je yang running business macam ni”kata lelaki itu seolah-olah mengajak Fakhri berbual.
“kau selalu ke datang sini?”
“masuk ni dah tiga malam berturut-turutlah saya datang makan burger kat sini. Sos burger ni sedap, sebab tu tak cari lain dah.”jawab lelaki itu sambil tersenyum.
“nak burger apa tadi?”tanya Fakhri
“ayam bro”kata lelaki itu.
“aku tak pernah nampak kau sebelum ni, baru pindah sini ke?”soal Fakhri lagi
“baru habis study bro. Semetara tunggu konvo balik kampung lah. Duduk rileks kat kampung je”kata lelaki itu.
“oh macam tu.”
bro, kalau nak pakai orang bekerja dengan bro beritahulah. Sebab saya ni sedang cari kerja ni. Kebetulan dah duduk lama kat kampung ni, ingat nak cari kerjalah”usul lelaki itu.
Fakhri tersenyum.
“saya Amran, panggil Am je”lelaki itu menghulurkan tangan tanda perkenalan.


-bersambung-

4 comments:

  1. hehehe khuzai tq.... lama aku tunggu sambungan

    ReplyDelete
  2. eh mana semua orang?

    ReplyDelete
  3. assalamulaikum kita tahu fakhri sememang nya jatuh cinta pada paan kali pertama dier set eyes pada paan .tapi paan tolak cinta fakhri sebab paan tengah hangat bercinta dengan zharif .banyak flash back fakhri bagaimana mula dier bertemu dengan paan dan dier mendapat tahu paan ada bf iaitu zharif ,dan bagaimana dier tahu burger favourite paan burger daging special tak nak bawang dan dan kenangan pahit fakhri berasama firdaus bagaimana firdaus kate hendak pergi ke jb untuk berapa hari tapi untuk selama -lama nya .dan fakhri tidak tahu pan dan zharif telah berpisah kerana pan curang dan fakhri tahu yang zharif hanya hendak mempermainkan cinta paan .akhir nya kita di kejut kan dengan am watak kekasih baru fakhri he he wah sesuai nyadi akhir cerita baru kita tahu bahawa am adalah kekasih fakri he he satu kejutan yang nice he he

    ReplyDelete